کاخ سعدآباد

تهران پایتخت ایران زمین، شهری با وسعت و پهناوری بسیار است که در سیاست، اقتصاد، صنعت گردشگری، فرهنگ و هنر حرف اول را می زند. اما با این وجود شاید حتی شما که خواننده این مطلب هستید، با شنیدن نام تهران به یاد شلوغی و پر جمعیت بودن و خیابان های پر ترافیک آسمان تیره و پر از گرد و غبارش بیفتید! در صورتیکه تهران یکی از بزرگترین و برترین قطب های گردشگری در کشورمان است! شاید تا کنون هر چه که به این شهر سفر کرده اید، سفر کاری بوده و یا به هر دلیلی چندان وقت نکرده اید که به گشت و گذار بروید و به همین خاطر است که بیشتر شما عزیزان گمان می کنید که تهران از لحاظ گردشگری چندان موفق نیست و یا جاذبه های خاصی در آن برای تفریح وجود ندارد! اما از این رو سالانه گردشگران بسیاری با خرید بلیط هواپیما تهران، به این شهر سفر می کنند و می توان گفت که تهران سالانه میزبان میلیون ها میلیون نفر مسافر و توریست از سر تا سر جهان می باشد که به جهت شناخت بیشتر مردم ایران و همچنین بازدید از اماکن تاریخی آن سفر می کنند.

تهران قدمتی چند هزارساله دارد و ایل ها و خاندان های سلطنتی و خان زاده های  بسیاری در آن زندگی می کردند. این اقوام معروف ایرانی همیشه به فکر زیبایی شهر بوده اند و از همین رو کاخ ها و مساجد و مجموعه بناهای تاریخی بسیاری از خود به یادگار گذاشته اند، که یکی از معروف ترین آن ها، کاخ بزرگ و با شکوه سعدآباد است. اگر قصد دارید که پیش از سفر یک فهرست از تمامی جاذبه هایی که قصد دیدن شان را دارید تهیه نمایید، پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه کاخ سعد آباد تهران را فراموش نکنید! کاخی که در آن اتفاقات تاریخی بسیاری رخ داده است و اگر زبانی برای سخن گفتن داشت، قطعا داستان های جذابی از گذشته را از دل خود بیرون می کشید. کاخ سعد آباد آنقدر بی نظیر و زیباست که اگر یک بار، فقط یک بار به آن جا بروید، دل تان نمی خواهد که بیرون بیایید و دوست دارید ساعات بیشتری را در آن جا بگذرانید! اگر ساکن تهران هستید و تا به حال به بازدید از این عمارت با شکوه نرفته اید، باید با لحنی شوخی وارانه به شما عزیزان بگوییم که نصف عمرتان با ندیدن این کاخ بر باد رفته است! اگر هم در شهرستان های اطراف و نزدیک تهران ساکن هستید، پیشنهاد می کنیم که یک روز با تهیه بلیط اتوبوس تهران به این پایتخت آمده و به گشت و گذار از جمله بازدید این عمارت بپردازید.

مجموعه سعدآباد

 جالب است بدانید که طی یک آمار از بازدید این کاخ معلوم شد که تنها در 4 روز متوالی حدود 80 هزار نفر از آن بازدید به عمل آورده اند، و این خود گواه این موضوع است که بی نظیر بودن اماکن تاریخی تهران و ایران به همگان ثابت شده است. معمولا اکثر تورهای خارجی و داخلی که به پایتخت می آیند، از این کاخ دیدن می کنند و جالب است بدانید که این کاخ از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد، چراکه در آن اتفاقات سیاسی بسیاری همچون استقبال از وزرا و ریاست جمهوری ایران و شخصیت های عالی رتبه سیاسی خارجی و داخلی به عمل می آید. این کاخ در گذشته متعلق به رضا شاه و همسرش فرح پهلوی بود که پس از انقلاب به موزه برای بازدید تبدیل شد. اگر می خواهید با کاخ سعد آباد و تمامی قسمت های آن و همچنین تاریخچه پر فراز و نشیب اش بیشتر آشنا شوید، در ادامه با مجله مستر بلیط همراه باشید تا شما را با آن معرفی کنیم.

https://mrbilit.com/mag/saadabad-historical-complex/

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با زبان بدن 8 حیوان خانگی

 آشنایی با حیوانات خانگی مناسب کودکان

فرودگاه شهدای ایلام